Veel gestelde vragen

ALGEMEEN
Worden er in 2016 ook weer Rabobank ZOOmeravonden georganiseerd?
Ja, ook in 2016 organiseert Rabobank Rotterdam ZOOmeravonden in Diergaarde Blijdorp. Deze avonden zijn mogelijk dankzij het partnership dat Rabobank Rotterdam en Blijdorp 12 jaar geleden zijn aangegaan. De ZOOmeravonden zijn exclusief voor leden van Rabobank Rotterdam (maximaal 4 kaarten per lid) te bezoeken. De data voor 2016 zijn woensdag 13 juli en woensdag 24 augustus. Leden zijn van 16.00 tot 21.30 uur welkom in de dierentuin.

Vanaf wanneer is het mogelijk kaarten te bestellen voor de Rabobank ZOOmeravonden?
Vanaf 1 juni 2016 is het mogelijk kaarten te bestellen voor de Rabobank ZOOmeravonden 2016. Bestellen kan via MyOrder (app op uw smartphone) en de website www.raboledenexclusief.nl. Alleen leden van Rabobank Rotterdam kunnen kaarten bestellen.

Hoeveel kaarten kan ik bestellen?
Ieder lid van Rabobank Rotterdam kan maximaal 4 kaarten voor één van de Rabobank ZOOmeravonden bestellen.

Hoe bestel ik kaarten voor de Rabobank ZOOmeravonden?
Er zijn twee bestelmethodes: via een app op uw smartphone (MyOrder) of online via de website van Rabo Leden Exclusief (www.raboledenexclusief.nl). Aan beide bestelmethodes is het digitale betaalsysteem MyOrder gekoppeld zodat u direct de bestelde kaarten kunt afrekenen waarna u de bevestiging (e-ticket) automatisch ontvangt. De links naar beide bestelmethodes vindt u in de ZOOmeravonden uitnodiging die u op 1 juni 2016 via e-mail van Rabobank Rotterdam heeft ontvangen. Houd bij het maken van uw reservering de unieke kortingscode uit de uitnodigingsmail bij de hand.

Waarom zijn er kosten verbonden aan de Rabobank ZOOmeravonden?
De ZOOmeravonden worden georganiseerd vanuit het partnership van Rabobank Rotterdam en Diergaarde Blijdorp. De keus om een symbolisch bedrag te vragen voor de entreekaarten van de Rabobank ZOOmeravonden sluit aan bij onze boodschap: ‘Samen de stad sterker maken’. De gehele opbrengst van de kaartverkoop wordt door Rabobank Rotterdam namelijk geschonken aan Diergaarde Blijdorp zodat vernieuwingen in de dierentuin mogelijk blijven. Omdat subsidies vanuit de gemeente de laatste jaren zijn teruggedraaid, is iedere financiële ondersteuning zeer gewenst. Op het verlanglijstje van de dierentuin staan nog een aantal projecten die dankzij onze donatie wellicht binnenkort gerealiseerd kunnen worden. Onze leden hebben inbreng in de keus voor het project waar het totale bedrag aan gedoneerd zal worden. 

Is het mogelijk extra kaarten bij te kopen voor de Rabobank ZOOmeravonden?
Het is binnen ons systeem niet mogelijk extra kaarten bestellen. Per lid hebben we een maximum gesteld op 4 kaarten. Er is wel een manier om met meer personen de dierentuin te bezoeken. Tot 18.00 uur is het nog mogelijk bij de kassa kaarten te kopen. Dit is echter wel tegen het reguliere tarief (€ 22,- voor volwassenen en € 17,50 voor kinderen 3 t/m 12 jaar). Kinderen tot 3 jaar kunnen de ZOOmeravonden gratis (en zonder entreebewijs) bezoeken. Wanneer u een abonnement heeft op de dierentuin kunt u tot 18.00 uur de dierentuin betreden. Na 18.00 uur is toegang alleen nog mogelijk voor leden die hun bevestiging (e-ticket) kunnen overdragen.

Klopt het dat abonnementhouders, die voor 18.00 uur in de dierentuin zijn, niet hoeven te betalen?
Dit klopt inderdaad. Abonnementhouders kunnen namelijk op reguliere dagen tot 18.00 uur de dierentuin betreden. U kunt dan (op de dagen van de ZOOmeravonden) langer in de dierentuin blijven. Het liefst hebben we natuurlijk dat iedereen een kaartje voor de ZOOmeravonden koopt. Zo kunnen we namelijk de bezoekers tellen en kunnen we straks een nog mooier bedrag overhandigen aan Diergaarde Blijdorp ten behoeve van één van de twee te steunen projecten.

Ik heb kaarten besteld voor 2 volwassenen en 2 kinderen. Kan ik deze samenstelling nog veranderen?

Het is geen probleem om met een andere samenstelling dan hetgeen is besteld de Diergaarde te betreden. We vragen dit binnen het bestelproces alleen voor onze eigen administratie en kijken bij de entree naar het totaal aantal personen.

Ik ben klant van Rabobank Rotterdam, maar (nog) geen lid. Hoe kan ik aan kaarten voor de Rabobank ZOOmeravonden komen?
Alleen leden van Rabobank Rotterdam hebben de mogelijkheid binnen het ledenwaarderingsprogramma te profiteren van diverse aanbiedingen. De Rabobank ZOOmeravonden is zo’n exclusieve aanbieding. Wanneer u nu lid wordt, kunt u direct gebruik maken van het aanbod. Op de website www.raboledenexclusief.nl vindt u het inschrijfformulier. Uw aanvraag voor lidmaatschap wordt dan direct verwerkt.

Ik heb minder kaarten dan het maximale aantal besteld en zou extra kaarten bij willen bestellen. Is dit nog mogelijk?
Per lid geldt een maximum van 4 kaarten voor één van de Rabobank ZOOmeravonden. Mocht u extra kaarten willen reserveren omdat u nog niet het maximale aantal heeft besteld, dan kunt het best even contact opnemen met onze Helpdesk. Onze Helpdesk is alle dagen van de week van 09.00 tot 22.00 uur te bereiken op telefoonnummer (050) 318 30 39.

Ik heb teveel kaarten besteld. Kan ik mijn bestelling nog wijzigen?
Een wijziging in uw reservering kan doorgevoerd worden door onze Helpdesk. Onze Helpdesk is alle dagen van de week van 09.00 tot 22.00 uur te bereiken op telefoonnummer (050) 318 30 39.

Ik heb kaarten besteld voor een verkeerde datum. Is het mogelijk dit aan te passen naar een andere datum?
Helaas is het niet mogelijk om de kaarten om te zetten naar een andere dag. Heeft u de kaarten via de website www.raboledenexclusief.nl besteld, dan is het mogelijk om iemand anders te verblijden met uw entreebewijzen voor de ZOOmeravond. U kunt de e-mailbevestiging met unieke barcode(s) naar iemand anders doorsturen. Dit is niet mogelijk wanneer u kaarten via de MyOrder-App heeft besteld.

MYORDER
Hoe bestel ik kaarten via MyOrder-App?
Kaarten voor de Rabobank ZOOmeravonden zijn (o.a.) te koop via de MyOrder-App op uw mobiele telefoon. Als u bestelt via MyOrder hoeft u uw kaarten niet uit te printen, u laat eenvoudig de barcode op uw mobiele telefoon zien bij de ingang. Hieronder een korte instructie hoe u de MyOrder-App gebruikt.

  1. Download de MyOrder-App.
  2. Klik op de categorie ‘Tickets’ en selecteer de Rabobank ZOOmeravonden. Let op: u ziet dan de reguliere toegangsprijs staan, voer de volgende unieke kortingscode in voor het speciale tarief van € 2,- per kaartje. Deze kortingscode is te vinden in de uitnodiging die u op 1 juni van Rabobank Rotterdam op het bij ons bekende e-mailadres heeft ontvangen.
  3. Volg de stappen om te bestellen en betaal met iDEAL, SmartWallet, PayPal of uw creditcard.
  4. Klaar! U vindt uw gekochte kaartjes onder Mijn Tickets in de MyOrder-App. Het is niet nodig om uw kaartjes uit te printen.

Krijg ik een entreebewijs als ik bestel via de MyOrder-App?
Wanneer u binnen de MyOrder-App de bestelling en betaling goed heeft afgerond, vindt u onder Mijn Tickets de barcode die toegang geeft tot de Rabobank ZOOmeravond van uw keuze. Deze barcode kunt u bij de entree op uw smartphone tonen. U hoeft dan geen bevestiging uit te printen.

WWW.RABOLEDENEXCLUSIEF.NL
Ik kan mijn inloggegevens Rabo Leden Exclusief niet (meer) vinden. Hoe kan ik nu kaarten voor de ZOOmeravonden reserveren?
Alle leden van Rabobank Rotterdam hebben via e-mail hun persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord voor Rabo Leden Exclusief ontvangen. Mochten deze gegevens niet meer bekend zijn, dan kunnen deze via de homepage opnieuw opgevraagd worden. Op de pagina www.raboledenexclusief.nl vindt u rechts bovenaan de link ‘Inlog vergeten?’. Hier kunt u uw gegevens invullen en ontvangt u zo spoedig mogelijk uw persoonlijke gegevens op het door u opgegeven e-mailadres. Bent u in het bezit van een smartphone? Ontdek dan het gemak van bestellen en betalen via de MyOrder-App.

Ik ben klant en lid van de Rabobank, maar heb geen inloggegevens voor Rabo Leden Exclusief.
Waarschijnlijk bent u klant en lid van een andere lokale Rabobank en niet van Rabobank Rotterdam. Iedere lokale Rabobank is verantwoordelijk voor haar eigen werkgebied en geeft op een eigen manier invulling aan het ledenwaarderingsprogramma. Alleen voor de klanten in Rotterdam, Capelle aan den IJssel, Schiedam en Vlaardingen biedt Rabobank Rotterdam binnen haar ledenprogramma (onder andere) toegang tot de Rabobank ZOOmeravonden in Diergaarde Blijdorp. Wij hebben geen inzage welke ledenaanbiedingen worden gedaan door andere lokale Rabobanken.

Ik heb kaarten besteld voor de Rabobank ZOOmeravonden via www.raboledenexclusief.nl, maar word niet doorgeleid naar de betaaloptie. Hoe moet ik nu de betaling doen?
U kunt het best de kaarten opnieuw bestellen. Na opnieuw inloggen op www.raboledenexclusief.nl met uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord en klikken op de banner Rabobank ZOOmeravonden kunt u een nieuwe reservering plaatsen.

Er is iets mis gegaan met de betaling via iDeal en nu kan ik niet meer op de bestelpagina komen.
U kunt het best de kaarten opnieuw bestellen. Na opnieuw inloggen op www.raboledenexclusief.nl met uw persoonlijke gebruikersnaam en wachtwoord en klikken op de banner Rabobank ZOOmeravonden kunt u een nieuwe reservering plaatsen.

Ik wil de kaarten betalen met een rekening anders dan die van de Rabobank. Kan dat?
Wanneer u voor de betaling kiest voor een rekening anders die van die van de Rabobank, dient u in te loggen zoals u dat gewend bent bij de internetbankieromgeving van deze andere bank. Na inloggen volgen de stappen om de transactie via iDeal, PayPal of Creditcard te voldoen.

Ik heb de mail met de bevestiging en e-ticket(s) niet meer in mijn e-mailbox. Kan ik deze bevestiging nogmaals opvragen?
Geen probleem. De Helpdesk kan de e-ticket(s) opnieuw naar u toesturen. Onze Helpdesk is alle dagen van de week van 09.00 tot 22.00 uur te bereiken op telefoonnummer (050) 318 30 39.

Krijg ik een entreebewijs als ik bestel via www.raboledenexclusief.nl?
Heeft u gekozen voor bestellen via de website www.raboledenexclusief.nl , dan ontvangt u op het door u opgegeven mailadres een bevestiging met e-ticket(s). Deze e-ticket(s) kunt u printen, maar het is ook mogelijk de e-ticket(s) te tonen op uw smartphone bij de entree van Diergaarde Blijdorp voor toegang tot de Rabobank ZOOmeravond van uw keuze.

Ik heb de kaarten besteld en betaald, maar heb geen bevestiging ontvangen.
De Helpdesk kan u hierbij helpen en de e-ticket(s) nasturen. Onze Helpdesk is alle dagen van de week van 09.00 tot 22.00 uur te bereiken op telefoonnummer (050) 318 30 39.

Kan ik buiten de online bestelmogelijkheden om toch kaarten aan kaarten komen?
Heeft u geen mogelijkheid om via de website of de MyOrder-App kaarten te reserven, neem dan contact op met de Helpdesk door een mail te sturen naar zoomeravonden@dmdesk.nl. Vermeld hierin de gewenste ZOOmeravond (13 juli of 24 augustus) en het aantal personen waarmee u de Rabobank ZOOmeravond zou willen bezoeken? Met deze bevestiging kunt u op de dag/avond zelf bij Diergaarde Blijdorp de kaarten ophalen en afrekenen bij de kassa aan de Océaniumzijde. Ook voor deze kaarten geldt een tarief van € 2,- per persoon.